Vânzările Dacia au crescut cu 2,5% în prima jumătate a anului, la 181.280 autovehicule, limitând declinul grupului francez Renault, care are dificultăți serioase în Europa, dar a recuperat parțial scăderea pe piețele emergente, precum Rusia și Brazilia.
Vânzările de automobile marca Dacia au crescut cu 3,5% în prima jumătate a acestui an față de perioada corespunzătoare a lui 2011, la 171.957 unități, în timp ce livrările de autovehicule comerciale ușoare au scăzut cu 12,6%, la 9.323 mașini, potrivit datelor transmise de Renault.
Grupul francez a înregistrat la nivel mondial vânzări de 1,328 milioane autovehicule în perioada analizată, în scădere cu 3,3%, declin limitat de evoluția de pe piețele din afara Europei, unde afacerile companiei au avansat, ca volum, cu 14,3%, la peste 620.000 de mașini.
„În afara Europei, am stabilit un record de vânzări cu marca Renault în prima jumătate a anului. Acest succes subliniază strategia internațională de dezvoltare a companiei. Ofensiva pe vânzări nu a estompat în totalitate declinul din Europa, unde ne-am concentrat pe protejarea marjelor în condiții dificile de piață”, comentează în comunicat Jerome Stoll, vicepreședinte executiv al Renault responsabil de vânzări și marketing.
Marca Renault a consemnat o scădere de 2,4% a numărului de automobile și vehicule comerciale vândute în primul semestru, la 1,113 milioane unități, în timp ce brandul asiatic Renault-Samsung a afișat un declin de peste 41%, la 33.244 unități.
În Europa, compania a raportat o scădere de 14,9% a vânzărilor, la 708.131 autovehicule, cu un declin de peste 15% în Franța.
Vânzările pe plan internațional au atins un nou record, notează Renault în raport, datorită performanțelor solide din Rusia și Brazilia, care au fost însă insuficiente pentru a estompa efectul scăderilor abrupte din Europa. În trimestrul al doilea, vânzările Renault la nivel mondial au crescut cu 1,2%, notează grupul.